کلمه کلیدی را وارد کنید

بررسی و آشنایی با دستکشهای لاتکس، وینیل و نیتریل

در مجموعه کالاهای یکبارمصرف بهنام شما میتوانید انواع دستکش یکبارمصرف لاتکس ، ونیل ، نیتریل و نایلونی در سایز های مختلف خریداری کنید.

بررسی و آشنایی با دستکشهای لاتکس، وینیل و نیتریل

ویژگیها و کاربرد دستکشهای لاتکس، ونیل و نیتریل
  • لاتکس

لاتکس از مایع شیری رنگی که از درختی به نام Hevea Brasiliensis گرفته می شود، ساخته می شود. دستکش لاتکس  برای استفاده کابر راحت تر و منعطف تر است. معمولاً این دستکش ها برای محیط های آشپزی، آزمایشگاهی و معایناتی که نیاز به انجام کار دقیق با دست است، مناسب می باشد.دستکش های لاتکس می توانند منجر به واکنش های آلرژیک برای برخی از کاربران شود، امّا با این وجود بسیار پُرمصرف می باشند.

دستکش ونیل

  • وینیل

دستکش وینیل از مواد مصنوعی متشکل است از کلرید پلی وینیل و روان کننده هایی که از مواد نرم ساخته شده اند. این دستکش ها آلرژی زا نبوده و جایگزین مناسبی برای دستکش های لاتکس آلرژی زا می باشند. دستکش های وینیل، دستکش هایی چند منظوره برای استفاده های عمومی و فعالیت هایی  که نیاز به دقت لمسی در کار وجود ندارد، می باشند. این دستکش ها مانند دستکش های لاتکس نبوده و کاملاً به دست نمی چسبند. در واقع دستکش های وینیل نوعاً ضخیم تر و گشادتر از دستکش های لاتکس و نیتریل می باشند. از این دستکش ها معمولاً در تمیز کاری، نقاشی، مونتاژ کاری، محیط های آزمایشگاهی و آشپزی استفاده می شود.

دستکش نیتریل

  • نیتریل

نیتریل از پلیمر سه گانه مصنوعی است که از طریق لاستیک یکبار ولکانیزه شده (فرآیند پخت لاستیک) بدست می آید. نیتریل بسیار منعطف و مقاوم در برابر پارگی است. این دستکش همانند دستکش وینیل جایگزین مناسبی برای افراد دارای حساسیت به دستکش لاتکس است. دستکش نیتریل در محیطهای آزمایشگاهی، شیمیایی و یا آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : گروه علم و سلامتی روبینا بازار

ارسال نظر